lørdag 13. desember 2014

Flere votter fra eventyrskogen *** 1 ***

Vottelauget har vandra videre inn i eventyrskogen, og om noen dager kommer ei ny e-bok - 

Flere votter fra eventyrskogen

Her har vi nok en gang boltra oss i garn og farger og eventyr. Igjen er det sju vottemønstre - men denne gangen med "någgå attåt", ei lue har sniki seg inn blant vottene. 

Vi kommer til å presentere vott for vott, dag for dag, fram til lansering. For noen av vottene ber vi dere gjette hvilket eventyr vi har latt oss inspirere av. Den første som gjetter riktig, vinner ei e-bok. Men fortsette å kommentere selv om du tror riktig svar har kommet - vi trekker også en tilfeldig vinner blant alle kommentarene. 

Først ute er en vott av Tori. Navnet er hemmelig, men bildene kan gi dere flere nøkler til å gjette hvilket eventyr hun har latt seg inspirere av. 



Vottene er strikka i Finullgarn, med dobbel mansjett og taggekant nederst på voksenmodellen (middels damestørrelse). 

Mønsteret kommer også i en barnestørrelse, passende til en fireåring (med litt tjukkere garn kan man sikkert få votter til større barn også). Barnemodellen har vrangbordmansjett. 



Har du gjetta det? Har det på tunga kanskje? Ta en nøye titt på bildene - vi sier ikke mer. 

Fristen for å kommentere under dette innlegget er allerede i morgen ved midnatt, altså senest søndag 14. desember kl 23.59! De to vinnerne (den første som har riktig svar, pluss én tilfeldig blant alle kommentarene) annonseres mandag 15. desember.


16 kommentarer:

  1. Flotte votter, først og fremst! Jeg tror dette dreier seg om eventyret om mange av oss må ha med oss på julaften - i alle fall litt av musikken: "tre nøtter til Askepott".
    Jeg gleder meg til fortsettelsen! Og gratulerer med ny bok!

    SvarSlett
  2. Jeg tror også det må være Tre nøtter til askepott. Vakre votter!

    SvarSlett
  3. tre nøtter til askepott var det første som slo meg også. Nydelige votter!

    SvarSlett
  4. Det første som kom til meg er Tre nøtter til Askepott. Koselige votter.

    SvarSlett
  5. Tror det er Tre nøtter til askepott! Gleder meg til å se resten av vottene!:)

    SvarSlett
  6. Det første bildet gave it away: Tre nøtter til Askepott!

    SvarSlett
  7. Jeg er også enig med resten og tror det må være tre nøtter til askepott

    SvarSlett
  8. Kjedelig å si det samme som resten, men jeg kommer ikke på noe annet: Tre nøtter til Askepott.

    SvarSlett
  9. Tre nøtter til askepott tror jeg også

    SvarSlett
  10. Og det samme tenkte jeg : tre nøtter til askepott

    mvh marit mabe58@hotmail.no

    SvarSlett
  11. Eg er enig med alle andre

    Mvh Dagfrid

    SvarSlett
  12. Jeg tror det er tre nøtter til Askepott.

    SvarSlett
  13. Det er nok tre nøtter til askepott ja.

    SvarSlett
  14. Tre nøtter til Askepott, tror jeg og 😊

    SvarSlett
  15. Jeg tror kanskje jeg er den eneste voksne damen i Norge som aldri har sett Tre nøtter til Askepott...? ;D Jeg hadde med andre ord ikke aning - men vottene var fine, de!

    SvarSlett
  16. Enig med alle dei andre her:) tre nøtter til askepott

    SvarSlett